lördag 25 april 2015

Grillat e gott

Ikväll har vi grillat. Första gången för i år. Om man inte räknar med att vi har grillat korv då 

Men ikväll blev det grillad fläskfilé. Marinerad i flera timmar innan och så grillad i folie. 
Å jäklar vad gott. Recept från Borshorva. 
Tack Sara 


Till köttet ,rotfrukter i ugn, svampsås, halloumi , majs och vitlökssmör. Mmmmmmmm.....

Trodde först inte det skulle bli nåt grillat. Micke fick ringa 1177 och åka till jourläkare. 
När han spelade innebandy en hel dag förra helgen tog en av tårna stryk.
Varig och blodig pga trasig nagel. Häromdagen slog han i tån i tröskeln sen har den bara blivit ömmare, blåare, större, var o blod har pyst ut. Den såg hemsk ut idag är han kom hem golfbanan. 
Jag trodde fanken han hade fått blodförgiftning. 
Tvingade honom till läkaren. 

Nu har han den i bandage och under där är det nån antibiotikakompress som ska bytas igen om ett par dagar. 
Skulle kunna lägga ut en bild på tån men nääää 
Synd att skrämma bort läsare. Hehe

Patric höll på att dö när jag visade en bild på tån. 


Tidigare idag kom en kompis till Emma hit. Vi åkte till Modehuset en runda. 25%på BR. Vi passade på att köpa presenter till kommande kalas. 
Tjejerna tog en glass. 

Sen åkte vi hem. Jag skulle ha städat men sket i det. Dammråttorna ligger så fint kvar tills imorgon. Jag skonar deras liv över natten. 

Jag satt på den inglasade och tog en kaffe och lyssnade på regnet. 
Mys. 

Tjejerna satt och byggde lego i 1,5 timme.

När Micke kom hem från golfen stack jag ut och sprang. Kände mig stark men efter 2 km gick jag totalt in i väggen. Fick håll och var tvungen att gå en runda. 
Tänkte ge upp men körde på lite till och då gick det bättre. 
Sprang "bara" 4 men det kändes ändå skönt. 




Mitt pris när jag kom i mål/hem...dillskruvar. Hehe

Jag tog ett bad och smaskade skruvar. 
Lyx. 

Nu ligger vi på soffan och halvsover allihop. 
Lördag och vi är helt sega. Men som tur är får man göra precis som man vill när man är vuxen. 
Så jag misstänker att det snart blir sängen. ZzzZZzZzzzzzzzz


Emma klippte sig igår. Hon blev så fin. 
Före:

Efter:




Sötnos ❤️

Hennes första vecka med godisfritt har gått superbra. Hon verkar inte bry sig ett dugg. 
Skönt. 

Imorgon kommer bästa Patric och Tilda på middag. Mys ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar