fredag 3 april 2015

Stjärnor hos Babben

Långfredag. Bara jag vaken. Låg vaken 30 min o bara stirrade i taket. På 3 cm av sängen. Ute på kanten o försökte hålla mig kvar utan att ramla ner. 

Emma kom in och la sig brevid mig vid 06.00. Hade svårt att somna om efter det. 
Det är så mysigt när hon kryper ner. Hon är så kramig och gosig. Men sen blir hon så varm att ligga brevid och sen tar hon över hela sängen. Hon brer ut sig och man får knappt plats. Så ligger man där helt stilla för man vill inte väcka henne. 
Men man får själv inte sova. 
Ja ja. Så är det att vara förälder. Allt för sina barn. :)

Men...fördelen med att jag vaknade är att jag nu sitter ensam framför tvn. "Innan träning"-frukost och kollar på Stjärnor hos Babben. Så bra. Jag älskar Schyffert. ❤



Igår var det en soft eftermiddag o kväll. 
Gick runt och "påskade" med Emma o hennes kompisar. 
Hon får bara gå till grannarna som vi känner. 
Helst önskar jag att alla hade godis med papper på oxå hehe. Får panik av att tänka på alla bassilusker från alla olika händer nere i den där korgen med godis. Gaaaah!

Hon fick ihop lite godis i sin korg. Men hon åt inget alls igår. Känns bra. Usch för massa godis.

Av oss får hon en påskpresent imorgon. Inget godis dock. 

Och efter påsklovet så har vi bestämt att köra nyttiga veckan igen. Känns bra. Emma är själv taggad över detta. 

Funderar på att kolla om hon kan köra godisfritt fram till Thailand och brorsans bröllop så får hon handla vad hon vill där. 
Inte riktigt vad hon vill. Ingen elefant eller så. Hehe
Eller iallafall godisfritt fram till moster kommer hem från NY (ca 3 mån ) så kanske hon kan köpa med Monster high lego där i från eller nåt annat spännande. 
Vi får väl se vad Emmis säger. 
Hon är en envis tjej så jag är säker på att hon skulle klara det. Och hon skulle bli stolt om hon klarar det. Bra att ge barn lite utmaningar ibland. 

Igår kväll hängde vi framför tvn
Vi hade helt plötsligt ett Barbiehus i vardagsrummet. Vad hände med att leka i sitt eget rum?

Jag brukar vara noga med att inga saker i vardagsrummet. Men igår ville hon leka o samtidigt hänga med oss. Helt ok. Frågan är bara vem som ska städa upp det????



Fint gjorde hon iallafall. Sötnos ❤

Idag hoppas på att kunna sitta ute i solen en stund. Det ser hoppfullt ut. ☀
Nu mot gymmet. 

Ha en bra dag ❤


By the way. Bästa smoothiesen. 
Sockerfri vaniljkvarg mixad med jordgubbar. ( jag tinade frysta. Inte helt men ändå lite mjuka )
Sjuuuukt gott. Enkelt. Gott. Och nyttigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar