onsdag 22 april 2015

Mellan två kliniker


Usch. Inte min dag. Har gråtit så jag har huvudvärk. 
Har försökt få prata med nån ansvarig i Linköping i en vecka för att veta mer om OP. När den blir och så. 
Idag fick jag prata med en sköterska. 
Remissen hade kommit. Dom har börjar handlägga den men hade hört av sig till Kalmar för att dom ville att jag skulle läggas in i Kalmar för en behandling till samt ta vissa prover mm inför OP. 
När det är gjort skulle det planeras för OP. 
Kalmar har däremot inte kontaktat mig om detta. 
Jag ringde ÖNH i Kalmar så NU ska jag läggas in så snabbt som möjligt igen. 

Sköterskan i Linköping sa att jag nog tyvärr hade hamnat emellan två kliniker. Jo tack...

Så nu ska jag läggas in i Kalmar IGEN. Behandling. Undersökning. Provtagning. mm
Tillbaka efter två veckor sen skickas resultaten till Linköping och efter
det , beslut om OP igen. Och då får jag en kallelse utskickad. 

Här går det undan. NOT!

Ok. Jag fattar att dom förmodligen vet vad dom gör. Att det inte bara är att operera. Särskilt inte eftersom det är en omfattande OP med risk för komplikationer och att jag dessutom blir döv på det örat. 
Och jag vet att dom ändå har påskyndar mitt fall. Träffade ju en som gjorde samma behandling som mig på sjukhuset. Hon gjorde sin första giftbehandling då och hon hade haft sjukdomen i 7 år. 

En på jobbet, hennes man hade sjukdomen i 4 år innan han gick bort och han hade heller inte gjort nån sån behandling som jag har fått göra flera av. 

Kanske skyndar dom på eftersom jag lider av ganska mycket dropattacks. 

Sen sa läkaren att jag tydligen är ett ganska komplicerat fall och inte riktig som andra menierespatienter eftersom jag har hålet i trumhinnan oxå. 

Ja men för fan. Skär bort hela örat då. Jag bryr mig inge längre. 


Nä. Sol och kaffe. Kanske en pw för att få andas och lugna mig lite. 

Ingen idé att gråta eller tycka synd om sig själv. . Hjälper inte ett skit. 
Får helt enkelt bara gilla läget. Lita på sjukvården och VÄNTA!!!

Var på gymmet förut och körde slut på mig själv. Skönt! Var tvungen att göra mig av med massa ilska o frustration. 

Ikväll ska jag tröstäta glass iallafall. Bara för att jag kan, vill och är så fucking värd det!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar