tisdag 28 april 2015

Feber

Imorse var jag på Kvasten och gjorde lite fynd. 
En gratis fika på 4-kök blev det oxå. Nice. 

Hem och lagade lunch. Syrran kom förbi och åt med oss. 
Sen satt och gottade oss i solen. 
Emma hade en kompis med hem från skolan. 

När hon hade åkte hem åkte vi till gymmet. 
Jag mötte upp syrrans dotter där och tränade med henne. 
Innan vi åkte från gymmet sa Emma flera gånger att hon var trött och hade huvudvärk. 
Hon såg lite blek ut.

När vi kom hem så tog jag tempen på henne. 38.8. Jahopp!
Hon har legat i soffan hela kvällen. Patric och Tilda kom på en kaffe. Emma orkade inte ens bry sig om att dom var här. 

Nu vaknade hon nyss. Huvudvärk igen. Och väldigt svullna lymfkörtlar. 
Tog tempen igen. 39.4
Trots att hon fick febernedsättande förut. 

Nu ligger hon här på soffan med mig. Lilla stumpan. 

Det blir att vara hemma för lilla skruttan imorgon. 
Och jag som skulle ha varit iväg på trevligheter imorgon. Skulle träffat Tildas mamma. Hade hoppats på att få sitta på Krögers uteservering. Emma skulle ha varit med Amanda. 
Men nä, nu blir det en kväll hemma med sjuk liten tjej. 
Ja. Så är livet ibland. Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men Krögers finns kvar. Emma är viktigast ❤️

Måste ändå ställa klockan imorgon. Ringa skolan och säga att Emma inte kommer. Sen ska jag ta en pw innan frukost. 

Jag känner mig själv lite hängig. Och trött. 
Tror fanken jag ska lägga mig nu. 

Natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar