torsdag 30 april 2015

Valborg

Uppe med tuppen. Rörmokaren är här och ska fixa en läckande kran. Samt en kran som inte går att vrida på alls. Ååå. Hus. Bara massa saker som kostar. 

Hade tänkt gå en pw innan frukost men vaknade med ett öra som hade runnit. Huvudvärk och till på köpet ett svullet geggigt öga. Härligt. Hoppas det bara är nån tillfällighet och ingen ögoninflammation. Jag har precis bytt mascara. Är väldigt känslig för mascara. Kanske köpte nån som inte passade mig. 
Och så kurrade magen värre än jag aldrig hade ätit innan. 
Så det fick bli frukost först. Så nu sitter jag och kollar Nyhetsmorgon. 

Valborg, fest o fylla för många ungdomar. 

När Patric var yngre så var vi ute och åkte runt på valborg. Kollade honom. Och många av hans kompisar. ( ja vi var givetvis ute andra helger med)
Att hänga vid parken vid slottet dör tydligen aldrig ut. Där hängde jag. Där hängde Patric. Och antar att det lär hänga ungdomar där även ikväll. 

Hoppas föräldrarna kollar sina barn. Vi ringde Patric väldigt ofta. Bestämde tider att ses. Och hämtade honom. Ringde även kompisarnas föräldrar och kollade så det dom hade sagt med övernattning och så stämde. 

Men trots att vi trodde att vi hade koll på honom så har han nu berättat att han var full ett antal ggr. Hm...

Han har oxå berättat vart han fick tag på spriten. En som sålde i Norrliden. 
Han har tydligen åkt fast för det nu. Det känns bra. 

Sluta köp ut till dom som inte har åldern inne!!!
Varför gör man ens det? För att vara snäll?
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände nåt. 

Jag är så tacksam att Patric inte har behov av att dricka alkohol. Att han kan gå på fest nykter. 
Det kan jag med. 
Klart man ska kunna ta ett glas även om barnen är med. Eller ha fest. Men man måste kunna  visa barnen/tonåringarna
att man kan ha kul utan alkohol oxå. 

Och har man tonåringar som är ute o "ränner" får man nog ha en vuxen som
är körklar och redo hämta. 
Tror är viktigt att ha en bra dialog med sina barn. Visa att man är engagerad och bryr sig. Kanske blir man en "jobbig" förälder många ggr. Men det är vårt jobb att vara. Vårt ansvar. Och när barnen blir vuxna är dom nog tacksamma att dom hade föräldrar som brydde sig. 
Och det viktigaste av allt, gå inte  på allt dom säger. Hehe 


Emma sover än så jag vet inte än hur lillan mår idag. 
Det blir hur som helst en lugn valborg för oss. 
Se nån brasa från bilen och sen hämta pizza. 


Ha en bra dag o kväll ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar