tisdag 30 december 2014

Sälen

Jag går numera under namnet Sälen. Jag körde nämligen "sälen" när jag skulle ut och gå idag. 
Jag liksom dök ner och gled med hela kroppen och ansiktet längs med asfalten. 

Så nej, ni som har stirrat idag, jag har inte 
"fixat" läpparna. Jag har "pussat" marken. 


#fläskläpp

Tur att jag hade tjock jacka, vantar och att snön ändå dämpade allt lite. 

Ingen bra dag. Jag bröt ihop, igen, efter att jag hade ramlat. Det blödde från både näsan och läppen och jag trodde jag hade förstört hela fejset. 

Men nä. Fläskläpp. Lite röd och svullen näsa och haka "bara" så det gick väl hyfsat bra. 
Tokgrät en stund och la mig och sov ett par timmar. 
Sen försökte jag "skaka av" mig eländet. 

Emma och jag hälsade på mamma o tog en fika idag. 
Jag gav mig även ut på en pw. 
Emma har varit hos en kompis. 
Jag tog ett långt bad. 
Jag har haft filmmys med Emma. Vi poppade popcorn och softade. 
Emma tyckte att vi skulle ha det lite fint så hon hämtade blommor från sin dockvrå och ställde på bordet. Sötnos. 



Idag hemma hos mamma fick jag en chock när Emma tog min mobil och läste upp ett sms. Helt och hållet själv. Små bokstäver. 
Så nu kan man inte ha hemligheter längre hehe
Testade när vi kom hem att skriva ner några meningar med små bokstäver på ett papper. Och Japp...hon kan läsa nu. 
Stora bokstäver har hon ju kunnat ett tag men vips så kan hon små med. Hjälp vad hon lär sig snabbt. 


Micke är och spelar innebandy. Jag ska gå och lägga mig. Har ont i magen. 
Tror det är stressen och oron som gör att den krånglar. 

Fick även veta idag att jag ska läggas in nästa vecka så...ja...det är mycket nu, om man sä. 

Krönikan är inskickad. Och jag är redo för en dag och kväll tillsammans med vänner imorgon. ❤
Nyårsafton...igen. Vad hände med det här året? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar