måndag 22 december 2014

Chai Lattè

Vaknade trött och med feber även idag. 

Vad är det som händer i min kropp?

Har dock inte tid att känna efter som jag är sjuk eller hur jag mår. "Motar Olle i grind" med panodil. 

Hade en väldigt mysig morgon med Emma. Vi tände ljus. Satte på julmusik och åt tomtegröt för att få lite julfeeling. 




Vi har hunnit med att träffa mamma o Lina. Lämnade lite kläder där. Rensade ju min garderob igår. 
Vi handlade. Köpte semlor som vi gottade oss med när vi kom hem. 


Sen slappade vi en stund i soffan innan vi började städa. Emma sitt rum och jag resten av huset. Nu har vi julfint. 
Jag har även slagit in lite julklappar. 

Nu ligger det några under granen. 
Älskar vår gran i år. Den blev verkligen fin. 

Jag gick en pw nu ikväll. Inte alls särskilt kallt ute. Önskar att det skulle komma lite snö. Det blir mer känsla på julafton då. 

Jag har fixat brevet från tomten. 
Vi ska inte ha nån tomte i år. 
Men Emma ställer alltid ut gröt till tomten på julaftonsmorgon. 
Och när han har ätit upp det så lämnar han en liten julklapp och i år ska han även lämna ett brev och en tomteluva. 
Där han berättar att han har fullt upp i år och att Nissarna lämnar Emmas julklappar vid dörren sen får hon hjälpa till att dela ut dom. Hon får vara en liten tomtelisa :)

Jag eldade kanterna på brevet och det luktade väldigt bränt här i huset ett tag. Trodde brandlarmet skulle sätta i gång hehe




Imorgon är vi bjudna på julfrukost hos mamma, pappa o systrar. Ska bli så mysigt. Och så får barnen sina julklappar ❤ 
Lilla julafton imorgon. Det får ju bli så när man firar julafton på olika håll. 
Men vi har som tradition att ses på juldagen, äter gott och så spelar dom vuxna julklappsspelet. 

Men julafton är vi bara hemma och tar det lugnt. Svärmor kommer hit. Och Patric. Och så äter vi , kollar Kalle och umgås. Skönt att slippa fara runt. Ingen stress alls. 

Imorgon har vi uppesittarkväll med Patric och Tilda. Längtar ❤
Hoppas vi vinner nåt på Bingolotto. 

Nu funderar jag på om jag ska ta en chai lattè eller inte. Fick lite pulver av Lina igår så jag skummade mjölk och gjorde mig en sån lattè. 
Så jäkla gott. 


Det får nog bli en repris ikväll. 

Natti natt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar