onsdag 24 december 2014

Julafton

Vilken bra dag. 
Sovmorgon. Ingen stress. 
Mysig frukost. 
Emma fixade gröt till tomten och gjorde även en frågesport till honom. 
Det är hennes nya grej nu. Frågesport med ja, nej, kanske-rutor att kryssa i. 
Sötis. 

Tomten kom såklart förbi och åt upp gröten. 
Emma skrek ett lyckoskrik:
-Jaaaa. Han har kryssat

(Alltså svarat på frågorna Hahaha)

Hon fick ett paket från tomten och så läste vi brevet från honom och hon blev så glad att hon nästan började gråta. 
Fina lilla Emmis ❤

Patric och svärmor kom hem och så åt vi jullunch. 

Efter det så blev det givetvis Kalle och fika. Allt enligt regler o traditioner hehe

Sen bankade det på dörren. "Nissarna" hade lämnat en säck på trappen. 
Emma sprang genast och hämtade sin tomteluva hon hade fått av tomten och började sen läsa på julklapparna och dela ut dom
Hon tog uppdraget från tomten på största allvar. 

Mycket paket blev det. Jag fick så mycket fint o bra. Tack ❤
Alla var nöjda och glada. 

Sen skjutsade Patric mig till Borshorva så jag kunde vara tomte där. 
Theo hjälpte tomten att dela ut julklappar. Hoppas han inte kände igen att det var jag ;)

Sara o Patrik är helt galna , och väldigt generösa. Jag fick väldigt fina presenter bara för att jag var tomte. ❤
Det kanske är det man kan bli rik på. Att vara tomte hehe
Fast jag är redan rik. Rik på fina människor runt mig. 

Nu ikväll byggde vi lego med Emma som hon fick.Och öppnade andra saker.Alla förbannade leksaker är ju alltid inbrottssäkra. 

Efter att Patric åkte vidare ,för att fira jul med sin pappa o hans familj, och även svärmor åkte hem ,så satte vi oss i soffan 
och kollade på Sune i Grekland. 

Nu sover Emma. Jag är proppmätt och känner mig kraftigt illamående. Måste man äta tills man är sprickfärdig bara för att det är jul? Blääää
Efter nyår måste Malla ta tag i sitt liv igen 
För mycket av det goda = Vågen börjar sakta öka och byxorna spricker. 
Imorgon får det bli en lång pw efter frukost. 
Sen ska vi lämna Tilda o Patrics julklapp. Utemöbler till deras inglasade balkong. 
Och hämta en soffa hos dom som vi har fått. 

Sen är det julfirande igen. Med mamma, pappa och systrar med familj. Patric o Tilda ska oxå vara med. 
Ser fram emot julklappsspelet. 

Hoppas er jul har varit bra. Jag känner mig väldigt nöjd med min. Lugn, skön och nykter jul. 

Blir så lycklig och varm i hjärtat när jag ser hur glad Emma blir. Är så kul att fixa såna saker som att ställa ut gröt till tomten. Det gjorde även Patric när han var liten. 
Eller skriva ett brev från tomten. Jag vill att det ska finnas traditioner dom minns med glädje.
Jag vill att julen ska vara så mycket mer än att bara slita upp paket. 

Sov gott ❤
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar