lördag 27 december 2014

Julmatsplufsig

Trots en dropattack, blåtira och öm kropp så blev det en väldigt bra kväll hos syrran på juldagen. 
Julklappsspelet med jakt på bästa julklappen. Hetsigt värre hehe
Vi spelade även årtalsspelet,När då då. 
Och så tvspel där vi bowlade, dansade, körde femkamp, häcklöpning mm. Alla var med. Så himla kul. 
Det blev en sen kväll med många härliga skratt. 
Det var svinkallt när vi skulle hem på natten. Jag är glad att jag körde. 

I går fick vi god middag hos svärmor. Kalkon. Magiskt gott. 

Idag har vi gått en runda på stan och modehuset. Jag fick presentkort i julklapp. 
Men tror ni jag hittade nåt? Nääää. Inte nåt alls. 
Men jag klarade knappt av att gå på stan eller modehuset. Sjukt mycket folk. Kaos. Panikkänsla. 

Och sen är jag PMSig och julmatsplufsig, inte läge att prova kläder då. 

I em gick jag en 45 min pw. Emma har lekt med en kompis. 

Vi har testat att göra förrätten vi ska göra på nyårsafton. En ny "grej" vi aldrig hade ätit innan men det blev väldigt gott. 

Sen gjorde jag lasange och resten av kvällen har bara varit soffhäng. 
En soft skön kväll. Det behövde jag. 

Imorgon ska jag ta en pw, skriva krönika och så är vi bjudna till Patric o Tilda. 
Ja eller egentligen är det väl så att vi har bjudit in oss själva hehe. 
Vi ska dit och skruva ihop utemöbler som dom fick i julklapp. Och då förtjänar man väl lite käk? ;)

Så trevligt att få åka hem till sin son och hälsa på. Fortfarande en konstig känsla, att han är vuxen och har flyttat hemifrån, men så mysigt ändå. ❤

Idag kom snön. Typiskt nu när julen över.
Men kul för barnen. Hoppas det kommer lite till så man kan besöka pulkabacken.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar