torsdag 4 december 2014

Kallt

Fy sautan så kallt det var idag. Snoret blev typ istappar i näsan. 
Ändå var det ett jäkla gnäll på lilla fröken Unger när jag skulle gå med henne till skolan. 
Hon skulle INTE ha termobyxor. 
Det är tydligen pinsamt. 
Hallå?! Det är KALLT!!!

Hur som helst så vann hon inte denna striden. Jag sa att ALLA har det idag. Kommer till skolan. Ser flera i hennes klass utan varken överdrag eller termisar. 
Fick onda ögat av Emma som minsann var snabb med att påpeka att alla inte alls hade det. 
Men det kvittar. Du är mitt barn och jag är rädd om dig. Punk slut. 

Var man själv så känslig med vad man hade på sig när man var 6 år? 

Jag är trött idag. Örat går på som fanken. Låter en orkan där inne. Svårt att fokusera på nåt annat än oljudet. 

Börjar känna mig lite förkyld. Men vem är inte det just nu?

Idag skulle jag eg städat och fixat. Men nä. Jag orkar inte. 
Emma och jag fixa lite till hennes barnkalas som är på lö. Monster high-tema. 
Men annars blir det en lugn dag. 
Sigge ska pysslas om idag. Borstas och kloklipp. 

Igår tog jag nya bylinebilder. Usch. Varför blir man aldrig nöjd?
Kommer ha ångest över att öppna tidningen imorgon. 

Det här hade jag på mig:


Imorgon handlar krönikan om mobilknas. Stresshormoner. Saker som retar upp mig. Läs vet ja!

Jag var som sagt inne på Östran igår. Fick beröm av flera olika för mina krönikor. Det gör mig så glad. 
Vet ni...jag är sugen på att börja skriva mer. Kanske börja med några småjobb som reporter? 
Ja, vi får väl se ;)

Ha en bra dag! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar