torsdag 4 december 2014

Tandfen

Ligger på soffan. Har sett Morden i Sandhamn. Är helt slut. Fortfarande orkan i örat. Konstant tjut o brus. 
Känner mig less, lättirriterad och har dåligt tålamod. 
Men jag biter ihop. Snart ramlar väl tänderna ut så hårt som jag pressar ihop dom. 
Oljudet i örat är verkligen påfrestande. 
Likaså gunget. 
Inte konstigt att jag är konstant trött. 
Har haft en hel del huvudvärk senaste dagarna. Men jag spänner mig nog en hel del. 

Jag vill bara att allt detta ska vara över snart. 
Är egentligen livrädd för operationen. För ärret. Komplikationer. Att jag blir döv. Men...just nu så känner jag att dom får gärna ta bort hela örat. Helst innan jag skär bort det själv. Det är inte långt borta nu...

Idag har jag tagit upp tomtar. Förra fredagen började jag med ljusstakar. Sen gardiner. Sen lite ljusslingor. Har bytt ut ljusstakar, blommor och lite annat. Och nu är tomtarna uppe. Allt detta har alltså tagit nästan en vecka. Något jag normalt sätt brukar göra på några timmar.
Det märks att jag inte är riktigt fit for fight. 

Nu är jag iallafall redo för julen. Bara granen som ska upp men det tar vi på söndag. Emma har kalas på lö och vi ska ha lite aktiviteter i vardagsrummet så det är nog bäst att granen får vänta lite. 

Emma följde med en kompis hem en stund idag. Sen kom dom hit en runda. 
Micke spelade spel med dom. Han hade med spel hem från jobbet som skulle testspelas och sen ska det skrivas om spelet i tidningen. 


Och så var Emma och jag på bibblan en runda. Sen fixade vi lite inför hennes kalas. 




Vi hade även inne Sigge på lite gos. 
Han är så kelig den där kaninen. 




Lilla Emmis har äntligen tappat sin tand. 
Nu ligger den i ett glas brevid sängen och väntar på tandfen. 

Nu ska gamla, gnälliga, trötta och tråkiga Malla gå och lägga sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar