fredag 19 december 2014

En riktig jul

Ingen bra natt alls. Vaknat flera gånger av sus och tryck i örat. När klockan ringde i morse snurrade hela rummet. 
Yr o illamående. Tog mig inte ur sängen. Micke tog Emma till skolan. 
Jag tog en tablett och somnade om. Vaknade nu. Tung i huvudet men mår bättre. 

Jag kommer verkligen snart inte våga hitta på saker. Även om jag inte stressade igår så var det fullt upp hela dagen och så mycket ljud och rörelse. Funkar ganska ok när jag är mitt i det men får som sagt lida efter. 
Så jäkla trist.

Snart lämna matlåda till Tilda som hon glömde här i går. Vi fick ju portionera ut mat till alla som ville ha. Blev ju lite över, om man sä...

Sen läkaren. Sen handla lite mat inför jul så man slipper det dagar innan.
Och sen ikväll ska jag bara ta det lugnt. Leka lite med Emma och alla hennes nya saker. 

Hon ska ha med en kompis hem efter skolan. Första gången dom leker utanför skolan idag. Men det kommer nog gå bra. 

Idag var min krönika i tidningen. 

Den handlar om att sluta hota barnen om att är dom inte snälla så kommer inte tomten. 
Det är ju bara ljug o tomma hot. Tomten kommer ju ändå. Och gör han inte det så får dom ju hur el hur julklappar. 
Inte snällt att "skrämmas" med Tomten. Inte konstigt att en del barn blir rädda när han dyker upp på julafton och säger:
-Finns det några snälla barn här?

Jag undrar oxå vad en riktig jul är. 
Vad är en riktig jul för sig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar