söndag 21 december 2014

Julfest

Igår var vi på årets julfest i Borshorva som Sara och Patrik ordnar. 
Lika kul som alltid. 
Jag var nykter men hade lika kul ändå. Vi kom i säng 02.30 inatt så det blev rätt sent. 
Man kan ha kul utan alkohol. Ja annars är det ju verkligen nåt som är fel. Dock tycker jag öl är gott så jag köpte med två alkoholfria. 

Jag är glad att jag tog beslutet om en "vit jul". Jag kommer inte dricka en droppe alkohol denna julen. Jo glögg. Men det finns förvisso alkoholfri. 
Jag brukar iof sig aldrig dricka något på julafton. Varför dricka på en dag som är barnens dag när man kan dricka alla andra dagar på året? 

Jag läste nåt på fb ikväll. Nån som jobbade med att ta emot samtal från oroliga barn, vars föräldrar drack. 
Hon skrev något i stil med hur vi tycker det känns att gå ut på krogen nykter. 
Då kan vi tänka hur det känns för barn att vara med fulla föräldrar. Inte kul med andra ord.

Nu är det inte så att jag på något vis har blivit nykterist haha nä. Jag gillar skumpa alldeles för mycket. ;)
Men det är skönt för kroppen att få "vila" lite ibland. Nån vit period då och då är inga problem för mig. Åtminstone inte vintertid. Svårare på sommaren men härliga sommarkvällar och ett glas rosé. 
Jag tror faktiskt oxå att jag fick mig en rejäl tankeställare efter senaste utgången. 
Alkohol kan ställa till det rejält...
Och jag tar ett glas då och då när Emma är med. Jag tycker det är kul att ta med henne på tillställningar och fest. Jag tror hon tycker det är kul att få följa med. 
Vore trist om man alltid skulle vara tvungen att lämna bort sitt barn om man blir bortbjuden eller ska ha gäster.  Det går ju faktiskt dricka med måtta. 

Det har varit en soft 4:e advent. 
Micke hämtade Emma hos Patric och Tilda. Hon hade haft en väldigt bra kväll hos dom igår. ❤
Direkt hon kom hem gick hon till sin kompis Nina. Sen kom dom hit en stund. Jag åkte bort med lite julklappar till mamma o pappa och tog en kaffe där. 

Kände mig frusen nu ikväll. Sådär konstigt frusen. Typ under huden. 
Trött och tung i huvudet. 
Tog tempen. Eh...feber. Vad händer i min kropp egentligen?


Emma varit kreativ hela kvällen. Slagit in paket. Klätt sin "provdocka". Huvudlösa damen som jag kallar den. Usch. Jag tycker den är lite läskig. Kommer drömma mardrömmar om den inatt. 
Hon har även designat sin egna monster high väska. 





Nu ska jag sova. Imorgon är en dag närmare jul. Städ och fix på schemat. 

Natti ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar