torsdag 1 januari 2015

2015

Ja och då var det första dagen på ett nytt år...
Ett nytt år med nya möjligheter. Jag hoppas detta året innehåller mer glädje än ledsamhet, mer skratt än tårar och mer lycka än olycklighet. 
Och framförallt ett friskare år. 

Jag har inga löften i år. 
Det skriver jag om i min krönika som kommer imorgon. För mig är nyårslöfte bara överskattat. Går ju aldrig hålla ändå. 
Bättre att bara välkomna det nya året och göra sitt bästa för att det blir så bra det bara kan.
Och att man gör det man själv vill och mår bra av!

Hej 2015. Du är välkommen. Jag ser fram emot ett fantastiskt år

Jag har bara ett litet löfte. För min egen skull. Att bara lägga energi på det och dom som ger mig energi tillbaka. 

Det var en bra sista dag på 2014
En soft förmiddag. Pw. Och fix inför em och kväll. 
Hem till familjen Hultén där vi välkomnades ute med varm choklad, spetsad för dom som ville och lite snacks. 

Sen började ätandet. 

Förätt ett som vi hade:
Melontsatsiki med räkor. 
Till barnen, köttbullemacka och melon

Förätt två som Gotte hade:
Sallad med grillost, hounungsmelon, päron och pinjenötter
Till barnen, hamburgare och bröd

Varmrätt ala Hultén:
Lammracks med hasselbackspotatis, rödvinssky , sallad och vitlökscreme. 
Till barnen, kyckling och pommes

Efterätt av Mikael A och Sandra J
Mintchokladmousse och en saffranscheesecake

Om vi hade matkoma sen? Svar JA!!!

Vi lekte lite lekar. Spelade bingo. Umgicks och hade trevligt. 
Tolvslaget var galet mycket raketer. 

Vi var hemma vid 01-tiden. 
Jag körde. 
Nu är min vita månad över och det har inte varit några som helst problem att vara nykter. 
Igår drack jag alkoholfritt bubbel och alkoholfri öl. Funkade precis lika bra. 

Nu har jag precis tagit en pw. Vi har spelat spel med Emma. Alias. Väldigt kul. 
Och nu ska jag ta en kaffe och lägga mig och läsa lite. 
Perfekt start på det nya året. 

God fortsättning!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar