tisdag 26 mars 2013

Vänner

Pratade med en vän igår som jag saknar så sjukt mycket. Jag lärde känna henne när jag träffade Micke sen dess har vi varit väldigt tighta.
Först tyckte jag vi var väldigt olika men efter att åren har gått och vänskapen har vuxit så har jag insett att vi är väldigt lika.
Så skönt att kunna prata med henne om allt, vara sig själv, säga vad man tycker och ändå vara omtyckt.
Så otroligt tråkigt att hon bor så långt härifrån bara. Tänk att jag skulle kunna flytta till Stockholm bara för hennes skull.

Jag har inte många vänner, jag har några få som betyder mycket för mig. En del pratar jag varje dag med, några bara då och då men...dom finns där iallafall. Jag vet nu vilka som är mina vänner. Som finns där i alla väder och som inte springer så fort det "blåser" lite.

Har senaste åren funnit några nya vänner som betyder väldigt mycket för mig.
Som jag kan skratta med, gråta med, vara arg inför, hysterisk, tokig, tramsig, galen...jag kan vara mig själv helt enkelt.
Och dom kan vara sig själva med mig. Jag älskar dom precis som dom är. ( visst ,somliga är ju mer knasiga än andra hihi...)

För några år sedan var det viktigt för mig att försöka vara omtyckt av alla och att ha många vänner.
Nu har jag insett att man kan inte vara älskad av alla och heller inte älska alla.
Det är inte kvantiteten som är viktig utan kvalitén.
Jag är trygg med mig själv nu. Jag vet vem jag var men oxå vem jag är nu.
Dom som inte gillar mig lägger jag ingen energi på.


Tack alla ni fina vänner som berikar mitt liv! ❤

Jag tror Malla är lite sentimental idag.
Men jag har liksom fortfarande svårt att tro att någon kan bry sig om mig så efter två fina sms igår från vänner som ville uppmuntra mig så började jag fundera på och inse vilka härliga och fina vänner jag har runt mig.
Jag släpper er aldrig!

Det känns bättre rent känslomässigt idag. Solen skiner och jag ska till stan. Klart man är glad då.
Men kroppsligt är jag fortfarande mörbultad.
Men blåtiran i ansiktet börjar försvinna. Alltid nåt. :)

Ha en härlig dag. Sug i er av solen! Energiiiiiiiiiii!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar