fredag 8 mars 2013

Bumbi

Hemma efter en soft kväll i "byn". Vi åt middag på samma ställe som igår. Bra och god mat. Emma tog fish and chips, (och lite ris ) och för första gången sedan vi kom hit så åt hon riktigt bra. Den friterade fisken var supergod.

Hon lärde känna två norska barn och en rysk flicka på restaurangen. Den ryska flickan och Emma lekte jättebra. Dom dansade till livebandet och satt en lång stund och ritade. Så härligt att se att trots att dom inte förstod varandras språk så var det inga problem med att leka.

Vi gick till ett lokalt litet café och fikade. Jag tog en latté ( såklart ) Micke glass ( oxå såklart på den ) och Emma en jordgubbsshake.
Emma fick låna en "studsgrej" som hon hpppade runt på. Hon kallade den Bumbi.
Tänk vad lite som kan roa, Emma tokskrattade när hon hoppade runt på den där grejen.

Nu ska vi hoppa i säng. Imorgon måste vi ställa klockan. Känns helt sjukt med tanke på att vi knappt har kollat på klockan som vi kom hit.

Imorgon kommer vår chaufför och hämtar oss vid 10 sen ska vi ut på lite äventyr.
Hoppas bara Emma kan somna. Hon har nämligen sovit en stund i em.
Hon ville duscha själv tidigare och när jag tittade in så låg hon på golvet och duschade. När jag tittade in nästa gång så hade hon somnat dä på golvet i duschen. Sen sov hon gott i sängen en stund.

Hon har fått nåt rött exem ( ?) under ögonen. Först trodde vi det var att hon hade bränt sig men sen märkte vi att det blossade upp i em igen efter att hon hade badat i poolen.
Jag är känslig och blir röd under ögonen när jag har varit i simhallen. Mina ögon gillar inte riktigt kloret. Kanske är likadant för Emma.

Hoppas ni har det bra där hemma. Go´natt från Thailand.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar