tisdag 19 mars 2013

Dream World

Nu sitter vi på Dubais flygplats ...igen. Fast denna gången är vi på väg hem.
Resan hit har gått bra. Blev lite trassel då våra platser var helt utspridda, men Emma och jag fick sitta tillsammans iallafall. Hon sov hela resan så jag kunde slumra en del jag oxå.

Igår avslutade vi vår Thailandstripp med ett besök på Dream World.
Oj oj oj vilket ställe.
Där fanns det en hel del grejer. Sagoland, karuseller,Berg och dalbana, en flumride utan dess like, där blev man blöt kan sä, bio med 4D , linbana över hela parken, fantasihus, spökhus, djur, båtar man kunde köra, gokart, snöland, ( där fick man låna jacka och stövlar ) ett tåg, skytryne i miniformat, ja och en hel del annat.
Perfekt att fördriva tiden på.

Sen tog vi en tripp till MBK. Det går verkligen att shoppa hur mkt som helst där om man har ork tid och plats. Vi hade varit ute i solen hela dagen så jag var trött och fötterna ömma. Jag var inte alls upplagd för shopping. Och för den delen hade vi ingen plats heller.
Men en och annan grej blir det med hem iallafall.
Men nästa gång ska jag vara mer upplagd och väl förberedd med en extra shoppingväska ;)

Nu sitter på McDonlads. Blir verkligen ett skruvat dygn det här. Lunch klockan 6.20 på morgonen. Två timmar kvar tills planet går igen.
Tåg från Köpenhamn och sen är vi i Sverige.
Ok, jag erkänner. Lite hemlängtan har man allt nu.
Hoppas bara jag slipper bli "jetlaggad" som förra gången.
Annars blir bilresan hem inte kul.
Är för tillfället yr och har lock/ont i örat. Blev ett obehagligt tryck vid landningen.


Här kommer ett urval bilder från Dream World.
Alla bilder jag har lagt upp under resan är från mobilen. Har tagit bättre bilder med kameran men inte orkat strula med att lägga upp dom. Har varit enklare med mobilen.





























































































































Nu är vi snart hemma igen. Nån som har saknat oss?



Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar