lördag 23 mars 2013

Sorgligt

Vi vaknade tidigt även idag. Inte konstigt kanske eftersom vi somnade innan pausen på fotbollen igår.
Emma bad själv om att lägga sig vid 19.

Så vid 6.30 vaknade vi utvilade och nu har frukost intagits.
Och så har Emma och jag gråtit en skvätt.
Idag var det dödsannons med i tidningen för Emmas vän Saga som miste livet hastigt och plötsligt.

Lilla Saga som nu är en fin stjärna på himlen.
Emma ville att jag skulle läsa alla dödsannonser och det gjorde jag. Och jag höll inte tillbaka känslorna. Jag visade att det gjorde ont och tårarna rann.
Emma blev oxå ledsen, kröp upp i min famn och så sa hon:
-Det är sorgligt mamma.

Sen sa hon:
-Tror du att Saga ser oss nu?

En tanke värd att fundera på. Man säger alltid att dom som dött vakar över oss. Att dom finns i himlen. Men ser dom oss? Är dom med oss hela tiden?

Tänker på föräldrarna. Tänker att jag ska krama och älska mina nära lite extra mycket idag.
Man säger att man ska göra det varje dag. Tyvärr så glömmer man bort det ibland men huvudsaken är att man kommer på det emellanåt.

Vi måste lära oss att uppskatta livet.
Idag ska jag inte gnälla över att det gör ont i hela min kropp, jag ska inte gnälla över småsaker, idag ska jag vara tacksam över att jag lever, mår bra och över allt jag har.

Är även tacksam över att solen skiner. Igår var det ingen rolig dag alls. Snöstorm! Vad hände? Är det inte tänkt att det ska vara vår nu?
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
Men idag väljer jag att skratta åt eländet.

Idag är det lördag och en dag med familjemys.
Ska ta mig modet att visa mig bland folk trots alla nyanser av färger i mitt ansikte.
Det är invigning på Liljas och min härliga vän Linn ska uppträda där.
Ni åker väl dit och tittar?
Tänkte väl det!
Ser ni nån som gömmer sig bakom luggen så är det bara lilla jag ;)

Ha en fantastisk lördag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar