söndag 17 mars 2013

Kackerlacka

Asså jag är sjukt rädd för möss men fan om kackerlackor inte är värre.
Vi är på vårt hotell i Bangkok nu. När vi kom hem så är jag säker på att jag såg en kackerlacka på golvet. Micke dödade den och spolade ner den direkt. Han sa att det inte var nån utan rtt annat kryp typ skalbagge.Men jag tror han ljuger för han vet att om han säger att det var det så kommer jag inte sova här. Ja eller så sitter jag vaken hela natten med tänd lampa.
Ååååå vad äckligt med kackerlackor.
-Mamma hjälp mig härifrån!

Hehe. Jag vet, jag är löjlig. Jag har varit med om alla möjliga lustiga kryp alla gånger vi varit i Thailand men nu sitter jag här och nästan gråter för att jag tror att vi hade en kackerlacka i rummet. Den är ju visserligen nerspolad. Så nu kanske jag inte vågar gå på toa för då kanske den kryper upp just precis när jag sitter där.

Det värsta är att jag har skrämt upp Emma oxå så hon vågar inte gå och lägga sig.
Hm...bra mamma man är.
Stackars Micke som får dras med två hysteriska tjejer ;)

Misstänker att det inte lär bli många timmars sömn för mig inatt. Jag kommer spana om äckliga kryp eller drömma mardrömmar om dom.
Usch, kackerlackor borde utrotas. Möss med för den delen.

Lär förmodligen drömma mardrömmar om olyckan vi såg med en tuk-tuk och taxi oxå.
Människor låg skadade på marken, folk skrek, taxin var totalkvaddad och tuk-tuken brann. Ingen skön känsla i magen när man själv sitter i en tuk-tuk och åker förbi detta.
Vad utsätter jag mitt barn för?

Hur som helst, vilken stad Bangkok är. Spännande, hysterisk, rolig, mycket att titta på, kaos, trafik, rikt, fattigt, kontraster, många nationaliteter, shopping...

På tal om shopping. Trots flera timmar på MBK så har jag inte hittat nånting att shoppa. Gaaah!

Det är inte min dag idag. Brände mig på ryggen när vid låg vid poolen på vårt hotell här i Bangkok, massa vätska i kroppen, svullna knän och ömma fötter, lock för örat, ingen shopping och kackerlackor på rummet.
Hoppas på en bättre dag imorgon.

Dream World, marknad och så nån timme till på MBK. Jag kan ju inte komma hem tomhänt. Nää det går bara inte!

Idag när vi körde hit så fick Emma vara med om en toalett med bara hål i golvet. Hahaha hennes min var oslagbar. Som tur är hade som vanlig toa oxå.
















































-








































































Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar