torsdag 20 december 2012

Mer död än levande

Ja, så kände jag mig iallafall igår efter ett migränanfall från h-vetet.
Började dagen med näsblod igår, tredje gången på ett par dagar.
Hade lite molnande huvudvärk och kände mig trött men absolut inte mer än vanligt.
Tog en Treo, skjutsade mannen till jobbet och så vidare in till stan.

Fick mer huvudvärk, trodde det berodde på att jag hade ätit dåligt. Fikade med fina syster Amanda på Espresso House.
Drack en god Chailatté ( som jag förmodligen inte kan dricka på länge igen )
Gjorde ärenden på stan, åkte hem och när jag satt i bilen så gjorde det bara mer och mer ont. Började svettas, blev yr , såg dåligt. Vid "Kinabygget" mådde jag skit. Jag skakade i hela kroppen och fick stanna och kräkas.
Till macken, skulle lämna in en film, kräktes även där. Om ni vet att någon såg mig så säg att jag INTE var full.

När jag kom hem och väl kom in var huvudvärken så hemsk att jag kröp , ja jag kröp verkligen,in till toan och jag kräktes lite till.
Som sagt, Chailatté var magiskt gott att dricka men inte att kräkas!

Ringde gråtandes till Micke, hade panik, det gjorde så ont så jag trodde jag skulle dö, på riktigt! Ringde även chefen, hon trodde nog jag var helt knäpp, jag yrade , grät och hade panik om vartannat.
Jag kände mig så dum som fick migrän bara några timmar innan jag skulle börja jobba. Jag mådde skit men skämdes och tänkte faktiskt först inte ringa utan trodde att jag skulle ta mig till jobbet, att det skulle gå över.
Tur att jag inte envisades med att åka dit!

Tog medicin, kräktes, tog nässpray mot migrän och det lugnade sig lite.
Släckte ner och la mig och vilade.
Emma var jättesnäll och skötte sig själv till Micke kom hem.
Hon kaosade ner hela vardagsrummet med att dra in grejer och klippa och klistra.
Hon klädde ut sig och uppträdde för mig.
Inte precis det man vill när man har migrän men huvudsaken var att jag fick ligga och vila.



Jag kräktes ett antal ggr i går kväll och låg utslagen precis hela tiden. Hade svårt att somna men har sovit relativt bra inatt.
Är fortfarande öm runt höger öga och jag känner mig trött, matt och lite yr.
Upptäckte när jag gick upp att jag är svullen runt ögat och ner mot kinden.



Ursäkta hemsk bild på mig. Tur att jag inte ska gå ut idag hehe

Jag gäspar hela tiden och ska faktiskt krypa ner och sova lite till.
Har kräkts bort ett par kilo så en macka kommer sitta fint nu.

Mycket "kräk" i detta inlägg hehe.

Nu kan det bara bli bättre och jag hoppas att det dröjer väääääldigt länge innan migränen hälsar på igen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar