söndag 30 december 2012

Magiskt gott

Syrrans recept på kyckling i ugnen var riktigt gott.
Ville typ slicka upp såsen på tallriken när maten var slut.

Hacka paprika, purjolök och bacon och bryn sedan det en stund. Lägg det i en ugnsform.
Skiva kyckling i bitar och lägga ovanpå.
Jag pepprade lite och klickade ut lite chilisås ovanpå och så hällde jag på grädde. Ganska mycket så det kan koka ihop sig rejält.

Hade det inne ca 25min i 220grader.

Till det hade vi sallad och ris. Jag tog bara lite ris och hade istället en avokado till.

Otroligt god sås och saftig kyckling. "Josses kyckling" är verkligen en ny favorit i den här familjen.




Det är godare än det ser ut, jag lovar! ;)

Nu ska jag ha en lekstund med min dotter.

- Posted using BlogPress from
iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar