måndag 17 december 2012

Hiss och diss

Veckans hiss:
Musikhjälpen. Ser fram emot nästa år. Då ska jag ta semester och titta hela tiden, dygnet runt. Och jag ska inte heller äta, bara flytande föda. Perfekt detox innan jul. japp, så får det bli.

Veckans diss:
Det jag idag läste i tidningen där några sjuka människor har misshandlat ett litet barn.
Fick veta att barnet är tre månader. Tre månader...fattar ni. Hur kan man utöva våld mot ett så litet barn? Slag emot huvudet. Jag fattar ingenting. Vart är mänskligheten på väg?
Ett litet oskyldigt barn...
Jag skulle verkligen vilja leta upp föräldrarna till detta barn och göra livet riktigt surt för dom.
Jag hoppas verkligen det finns någon "icke laglydig" människa som gör det jag tänker att jag skulle vilja göra.


För övrigt så har det varit en bra dag och kväll. Barnkalas och sen en soft kväll med ungdomarna.
Katten släppte sig, ja det var faktiskt katten, så illa så att vi fick fly från vardagsrummet och sätta oss i köket och spela kort.
En omgång Plump som jag vann, om ni undrar alltså :)

Nu ska jag krypa ner under mitt fluffiga täcke och hoppas på att John Blund gör mig sällskap. I need sömn!
Imorgon ska jag ställa klockan för att dra till gymmet. Japp, ni hörde rätt. Jag ska till gymmet. Jag ska chocka kroppen lite.
Det behövs. Tror jag kommer bli piggare av att börja gymma lite igen.

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar