fredag 2 september 2011

Panik

Min son har bott hos sin tjej en vecka och jag har redan panik. Mitt barn har lämnat mig, han skiter i sin mamma. Tilda har tagit honom ifrån mig ;) Man undrar ju hur det ska gå när han flyttar hemifrån?
Jag har alltid sagt att jag inte ska bli en så´n där jobbig och manisk mamma men nu kan jag nog inte hålla det längre. Jag kommer vara besatt när han flyttar. Ringa hela tiden. Kräva att få en dörrnyckel. Åka dit på helgen , tidigt på morgonen för att se hur han mår, och föra ett jädra liv om han ligger bakis. Hälsa på oanmäld flera ggr i veckan. Pain in the ass morsa ska jag bli. Mooohaaaaa! ;)
Men jag lär väl oxå fixa matlådor så att jag vet att han har mat, tvätta hans kläder, städa om det behövs. Curling, curling...


Jahopp och så var det fredag igen. Tog med Emma en liten tur till stan idag, fikade med Amanda och sen hem till mams o paps så hon skulle få se deras nya lya. Det var nog för mycket för lilltjejen, hon är inte alls pigg. Ligger utslagen och sover nu. Ingen feber men hängig och väldigt förkyld.
När ska detta gå över?
Vilket ihärdigt virus som har trängt sig på. Verkar vara svårt att bli av med eländet oxå. Mannen ligger fortfarande sjuk han med.
När alla är pigga blir det storstädning och vädring för att få bort dessa envisa, ovälkomna bassilusker.
Jag tappar oxå ork när familjen är sjuk. Jag lägger all tid och energi på att ta hand om dom så det är ostädat både i hemmet och hos mig själv. Hinner ingenting. När duschade jag senast? Oj...tyckte väl att jag luktade. Woops! ;)

Imorgon får jag ta tag i mig själv. Då vankas kalas hos Pillan o Johan. Ev kan det bli en liten utgång oxå. Ska bli skönt att komma bort lite från bassiluskerna, få lite frisk luft och ny energi!

Ikväll blir det dock soffhäng med sjuklingarna. En räkmacka ska slinka ner och kanske ett glas rött.
Vi ska tydligen titta på fotboll. Jag har inget att säga till om i det läget. Men eftersom jag bestämmer nästan allt annat så får det väl vara ok då da :)

Just det, idag fick jag ju min första studieuppgift skickad till mig. Spännande!

Ha en bra fredag!


Tänker på Dig min vän som är orolig inför en kommande operation. Det kommer gå bra. Styrkekramar till dig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar