onsdag 7 september 2011

Flygolycka

Enda gången jag INTE vill åka till Thailand är när jag precis har sett eller läst om en flygolycka.
Som nu, den tragiska flygolyckan i Ryssland, där flera liv togs från jordelivet. Stefan Liv, en framgångsrik hockeymålvakt. Ledsamt! Inte just bara för att han var en känd hockeyspelare, utan för att han och så många andra idag fick förlora livet på ett så onödigt och tragiskt sätt.
Jag tycker det är läskigt att se och läsa om flygplansolyckor.
Det får mig att fundera på om jag någonsin vill flyga igen??!

Det får mig också att fundera på att hur snabbt livet kan förändras. Hur fort det kan gå då allt plötsligt tas ifrån en.
Jag måste bli bättre på att uppskatta det jag har. Jag har allt...men värdesätter jag det?
Ja, till en viss del, men inte tillräckligt.
Jag borde bli bättre på att visa min familj och mina vänner hur mycket jag uppskattar dom och att jag är tacksam över att dom finns i mitt liv.
Jag borde ta vara mer på mitt liv och på mig själv oxå. Lära mig att se möjligheter istället för motgångar. Uppskatta livet här och nu - det går inte i repris!

Nu ska jag gå och umgås med min familj. Jag ska njuta av varje minut...

Jag älskar er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar