fredag 9 september 2011

Grrrrrr...

Malla är INTE på bra humör. Mitt huvud exploderar snart. Ibland bara rinner det över. Saker man går och stör sig på men inte säger nå´t exploderar tillslut.
Köket är en grej. Köket som jag inte ens glädjs åt längre. Det är fint, absolut. Men det är ju inte klart. Omålade väggar, fönstret är inte klart, inga lister, ingen dörr, saker ( verktyg, skruvar mm ) som ligger där dom inte borde ligga, kan inte hänga upp gardinder,... Gaaah!
Som sagt, ibland bara rinner det över och man måste få gnälla.

Ingen bra dag i dag. Hade sett fram emot en mysig morgon med familjen men Emma är heller inte på sitt bästa humör. Kanske har jag "smittat" henne, eller hon mig.
Hon har pipit o gnällt hela morgonen och vill inte göra nå´t man säger åt henne.
-Emma plocka upp pennorna efter dig.
-Näe, jag orkar inte
Öh?
-Emma plocka upp pusslet.
-Näe, jag vill inte. Det är inte roligt.
Öh? ÖH?

Jag säger som Axl Rose:
"All I need is just a little patience..."

Gnäll, gnäll, gnäll...så, nu har jag gnällt av mig och nu känns det bättre. Lite bättre iaf. Och Emma verkar ha fattat idag är det bäst att göra som mamma säger för nu hör jag henne plocka iordning i sitt rum :) Eller så håller hon på att stöka till ännu mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar