torsdag 12 augusti 2010

Vaknade lycklig

Idag vaknade jag av att Emma tassade in till oss strax innan 7. Heej Mamma sa hon och så fick jag en puss. Vi låg och gosade och somnade om 1 timme till. Nu har vi haft en jättemysig morgon. Ätit frukost och suttit och pratat. Emma är så mysig nu. En riktig liten gosfia som man får många kärleksfulla kramar av. När hon fick gröt idag så spillde hon på sig själv. Jag hade inte tagit på henne haklapp efter som hon inte brukar vilja ha det och hon brukar sällan behöva. Men idag när hon spillde på sig så sa hon efter en stund: Mamma, biplapp ( haklapp )
Skulle vilja filma henne hela tiden för hon säger så mycket förståndiga och roliga saker. Många skratt blir det varje dag.
Det är så härligt att se hur mycket hon älskar sin brorsa. Hon hör direkt när han kommer hem och så ler hon med hela ansiktet och skriker : Tatic, tatic ;)
Patric var oxå väldigt rolig och pratsam när han var liten. Han var dock liiite lugnare än Emma och inte så energisk som denna lilla dam Hehehe.
Nu är Patric inte långt ifrån att vara vuxen. Hjälp! Nu får man inga spontana pussar o kramar längre minsann ;)

Jag vaknade lycklig idag och jag hoppas det håller i sig.
Det är så lätt att falla in i vardagen, man gnatar, tjatar o gnäller se´n ibland får man en stark känsla i kroppen ( som idag ) och man inser hur lyckligt lottad man är.
Jag älskar mina barn och min man. Kärlek=Lycka

Idag hoppas vi att regnet håller sig borta så vi kan ta en tur till Drag och sen Rocknebymarknad. Ikväll blir det familjemys. Pappa MU är ledig så det att umgås, grilla och bara ha det bra helt enkelt.

*LYCKLIG*

"Dagens Emmis" Jag nös och då sa hon : Posiiit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar