söndag 22 augusti 2010

S

...som i S L I T E N

Det är bara att acceptera att just nu är alkhol inte nå´n bra magmedicin för mig. Det blir vatten ett tag fram över. Kan behövas ändå. Alldeles för mkt rosé och öl denna sommaren.
Jag får sjukt ont i magen dagen efter att jag har druckit nå´n dryck med % halt i. Segt!


MEN det var iaf väldigt trevligt igår. Mysig picknick med trevliga o roliga vänner. En härlig nostalgitripp i form av musik. Måååånga minnen ...
Alphaville krossade mina förväntningar lite men Ultravox var outstandig och jag får ett leende varje gång jag bara tänker på dom härliga gubbarna som tog över scenen, publiken och verkligen älskade att framföra sina låtar. Deras glädje på scen smittade av sig och enligt mitt tycke var dom helt klart det bästa bandet igår.
Låtar som tex Vienna & Dancing with tears in my eyes gav mig ståpäls deluxe. Rys från öronen ner till tårna.
Se´n är det ju givetvis en känsla att få höra låten Forever Young live med Alphaville . Den låten kommer aldrig bli dålig.
Men frågan är...do you really want to live forever?
Jag vill inte leva för alltid och jag vill inte vara evigt ung heller ( även om vampyr livet lockar lite hehe ) jag har faktiskt inga som helst problem med att åldras. Inte än iaf. Men en 40-årskris kanske väntar runt hörnet...vem vet?
Som sagt, jag har inga som helst problem med att åldras MEN att bara få slå klackarna i taket nå´n gång då och då och bete sig som om man vore ung för evigt...har jag inga som helst problem med ;)
Efterfest på Byttan inatt men inte så långvarig. En cosmopolitan slank ner sen blev det upp på hojen och cykla hem. Usch,det kändes som om vi hade 100 mil hem.

Emma har sovit hos momo och mofa inatt och det hade som vanligt gått super. Hon är såååå snäll säger mamma, inga problem alls. Känns skönt att höra.
Mamma hade lagt henne vid 21 igår och hon sov hela natten till 8.30 idag. Härligt för dom! Man kan ju hoppas att hon gör likadant här hemma inatt oxå då ;)
Emma älskar att vara hos mormor , morfar och sina mostrar. Uppmärksamhet, bus, lek o mys, klart man vill vara där då. Hon ville inte säga hejdå när vi skulle gå igår, och hon brydde sig inte jätte mycket när vi kom för att hämta henne idag. Hon hade nog gärna stannat.
Det är skönt att hon trivs så bra där och vi är så tacksamma att vi kan få hjälp av dem när vi behöver barnvakt.



Jag fick ett samtal av en vän idag som inte mådde så bra. H*n var upprörd, ledsen och verkade ganska så uppgiven. Samtalet bröts och nu får jag inte tag på personen i fråga. Det gör mig orolig.
( snäll...läser du detta så ring mig igen )


Oj, nu när jag skriver detta så blev det plötsligt ett jäkla oväder. Kraftigt ösregn kan man nog säga. Herre Jisses! ( Pillan, du ska väl inte cykla till jobbet??? )
Näähe...en liten powernap skulle inte skada.

Natti!

By the way, Mat o dryck upplägget igår inne på festivalområdet var URUSELT! Snudd på katastrofalt! Kalmarkrogar, skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar