onsdag 25 augusti 2010

Nu är det över för denna gången...

Jag grät och vred mig av smärtor idag under undersökningen. Satan i gatan vad ont det gjorde.
Jag hade rodnader på flera ställen i tarmen samt ett litet sår och så var tarmen vriden på nå´t konstigt sätt på ett ställe så läkaren kunde knappt få in undersökningsslangen samt en inflammerad "ficka" i ändtarmen.
Nu har jag fått antibiotika, Flagyl, som ges vid Crohns i aktivt skede, Xyloproct suppar samt droppar som ska reglera bakterierna i tarmfloran...eller va fanken det nu var han sa.
Läkaren tog vävnadsprover som jag nu ska vänta på svar ifrån. Jag ska även lämna fler avföringsprover.
Jag ska ta medicinerna i 10 dagar sen ska jag på återbesök igen och så väntar en ev gastro och rektoskopi igen ...Kul! Kul! K U L !!!
Fy fan säger jag bara. Jag bli deprimerad. Jag fattade ju givetvis att det var nå´t fel på magen men jag trodde inte det var så allvarligt.
Nu har jag fått massa restriktioner om mina levnadsvanor.

Äh, jag går och lägger mig! D E P P

1 kommentar:

  1. Uscha vad tråkigt att det ska bli så... men hoppas att det bli bra snabbt =)

    SvaraRadera