söndag 19 juli 2009

Från min lillasyster Paulina




Malin, när hela världen är grå och död så står du där med lågor och glöd

Med dina ögon ser du sådant som ingen annan ser

när alla vänt sig bort så står du där och ler

När det är tyst i allas öron så hör du vindarnas sus

vad som än händer ser du en framtid som är ljus

Du är den vackraste virvelvinden som finns på vår jord

men för din inre skönhet finner jag inga ord

Du älskar så många, du finns för alla här och nu

och hur många som ryms i ditt hjärta det vet nog bara du

Storasyster, hur har du gjort för att bli så stark så fort

Du har en vilja av järn, en karaktär av stål med glimten i ögat ger du livet vad det tål

Ja, livet ska levas varendaste minut

dagen upplevas från början och till slut

Du är okonstlad, självklar, rak och precis samtidigt med värme som smälter både snö och is

De måste funnits dåliga stunder, men det är bara de vackra jag minns

Du ska veta älskade syster att du är de finaste som finns

Systerskapet ska bestå i värme och när de blåser kallt vi ska alltid finnas bredvid varandra i inget och i allt
********************
Bildkollaget och dikten hade min lillayster lagt in på sin blogg när jag fyllde år. Jag blev så rörd...
Tack älskade syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar