fredag 21 november 2014

Veckopeng

Idag fick Emma sin veckopeng. 20:-
Bäddar hon sin säng varje dag så får hon en tjuga varje fredag. 
Hon var så stolt idag. 
Ville inte säga att hon skulle få veckopeng om hon städade rummet för städa rummet hör till. Det är något man ska göra när man har lekt. 
Men bädda sängen och hjälpa till med annat hemma. Då är man definitivt värd 20:-  

Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig förut. Emma kom klampandes med mina högklackade. 
Hon hade bytt kläder och hade en väska på armen. 
Hon lekte Top Model. Hade dragit ut hela sin garderob. Hon hade packat för hon skulle ta bussen till Paris. 
Hahaha. Vad hände med vanliga lekar?
Tror hon fick idén efter att vi hade sett kändisbarnvakten. Det var en fotomodell som passade barn idag. Och hon berättade att hon reste mycket. 



Emmis och jag har haft mysigt fredagsmys ensamma ikväll ❤
Vi började med att skriva inbjudningar till hennes kalas förut. Vi har pysslat och kollat tv. 

Jag har pärlat lite. Hade beställningar på armband. 
Blev sittandes en stund. Det är otroligt rogivande att pärla. Kul att kunna göra egna berlocker. 










Jag har varit väldigt trött idag. Gungig och lite "konstig". Skulle ha sprungit men har inte ens orkat gå ut och gå. 

Försöker imorgon istället. 

Jag är så glad för jag har fått en himla massa beröm och fina ord idag för både krönikan och mitt blogginlägg om provrörsbefruktning. Tack ❤

Nu ligger både Emma o jag på soffan. Hon somnade i mitt knä. Mysigt. Ska bära in henne nu sen ska jag antingen lägga mig eller kolla en serie på paddan. 

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar