torsdag 20 november 2014

Löss

Det går löss i Emmas skola. Det har gjort det tag. Vi har kollat Emmas hår ganska ofta. 
Trodde att det hade försvunnit nu för lappen i skolan är borta men ikväll fick vi ett mail från läraren som uppmanade oss att kolla våra barn igen för lössen vill inte försvinna. 
Men va faan. 
Vilka har barn hemma och märker inte att dom har löss???

Kollade Emma ikväll igen. Inga löss. 
Pjuuuh sa både hon och jag. 
Jag har kollat mig själv oxå. Bara jag hör ordet löss börjar det klia i mitt huvud. 

I em var det sista gången på Emmas dans. Nästa veckan har dom uppvisning. Spännande :)
Medan Emma dansade "körde" jag på crosstrainern.

Nu ligger jag på soffan. Trött och frusen. 
Ikväll lever örat loppan. Hör nästan inget annat än suset o bruset. 
Känner mig rätt uppgiven. 
Men men...imorgon är en annan dag. 

Imorgon kommer min krönika i tidningen. 
Med andra ord så är det fredag...igen. 
Jag fattar ingenting. Tiden bara rusar iväg. 

I helgen blir det trevligheter. Kul att få hoppa ut myskläderna en kväll. 
Wiiihoo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar