onsdag 26 november 2014

Bättre sent än aldrig

Ramlade som sagt i fredags. Tog emot med handen. Slog i på utsidan av vänster handen. 
Gjorde ont o fredags men inte så farligt. 
Mer ont i lördags. 
I söndags svullnade det upp och blev blått och började ömma mer. 

Det gör inte ont i fingrarna. 
Kan böja dom och så. Trycker jag uppe på lillfingret gör det ont i handleden. Eller
om jag ska knäppa med fingrarna. Inte för att jag går runt och gör det hela tiden men jag har bara testat lite.
Det gör ont hur jag än vinklar handen. Svårt att hålla i något tungt. Kunde inte ens lyfta stekpannan igår. Det går, men det gör ont. 

Svårt få på bild att det är lite svullet o blått. Eller blått o blått. Mer grönt nu. 



Svullen på sidan längs med "knölen" till lillfingret. 


Blå på undersidan vid handleden. 

Har väntar o hoppats att det skulle gå över. Att det bara är en stukning. 
Men det gör fan ont alltså. Så idag, efter lite tjat från Micke , så ringde jag iallafall vårdcentralen. 

Så nu väntar jag på att dom ska ringa upp. 
Det dryga är bara att jag vet att dom gör ju inget mer än att bara skicka vidare till röntgen/ortopeden 

Det blir en dag på sjukan. Kul. 
Fast...jag vet lika bra att kolla så det inte är nåt skit som läker fel. 
(Bra va Ingela. Det går kanske lära en gammal hund att sitta haha )

Jobbig natt med lite sömn. Vaknade tidigt. Yr o illamående.  Tablett o somnade om. Piggare nu. 

Men nu kanske jag måste hoppa ut myskläderna som jag har gått i sedan i söndags. 

Usch idag är det kallt ute. Men bättre än regn. 

Ha en bra dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar