tisdag 25 november 2014

Fruktsallad

Jahopp...så var den här dagen snart slut. 

Lämnade Emma i skolan. Hem, slipade och målade klart ett skåp. ( bilder kommer, ska bara köpa knoppar först )
Plockade fram alla adventsljusstakar. Testade bara så att dom funkade men om några dagar åker dom nog upp. 
Det behövs lite extra ljus i mörkret just nu. 
Tog fram julgardiner och skulle stryka dom men blev yr och alldeles matt och fick lägga mig och vila tills jag skulle hämta Emma. 

Hämtade Emma. Vi handlade. Åkte hem och tog en fika. 
Jag satte mig vid datorn och grejade lite med kort. 
Sen testade vi så att Emmas luciakläder är lagom. 
Vi tog även fram outfiten till dansuppvisningen på torsdag. Den skulle vara i svart o guld. 
Tyckte det kändes onödigt att köpa nytt  så vi tog vad vi hade hemma och så sydde jag på paljetter på kjol o T-shirt. 




Man tager vad man haver. Och huvudsaken att Emma är nöjd. Och det blev hon. 

Efter middagen ville Emma göra fruktsallad. Och det fick hon. 


Så nu har vi ätit det, Emma har lagt sig. Jag ska se en repris av Dicte och bara softa. 
Jag har ingen energi. Handleden värker och örat susar. Underbart! 

Hörde av en gammal vän idag. Hon var kär. Härligt. Glad för din skull. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar