lördag 8 november 2014

Dillskruvar

Varför är det alltid så att när man tänker att man ska vara nyttig och duktig så går allt åt skogen och man är mer sugen på onyttigt än någonsin och fullkomligt vräker i sig. 
Märkligt. 

Men som sagt. Det är helg. Ny vecka nästa vecka...då ska jag FÖRSÖKA vara nyttig...igen. 

Idag har jag inte varit nyttig. 
Det är ju fars dag imorgon men eftersom Micke jobbar och Emma ska på kalas så har vi firat lite idag. 

Emma bestämde att vi skulle ha trerätters. Men vi tog efterrätten 
och fikade på dan istället. 
Emma bestämde kladdkaka och den skulle dekoreras med smält Geisha och vitchoklad. (det märks att hennes favoritprogram är Halv åtta hos mig)




Nu ska vi snart äta dom andra två rätterna. Förrätt: Skagen toast (Emma vill ha rostad macka med marmelad hihi)
Huvudrätt: Kycklingsallad ( Emma vill ha pasta med köttbullar )

Det är pappa MU som har fått bestämma eftersom det är hans dag imorgon. 

I dag på förmiddagen gick jag en pw på 4,5 km 
Sen grejade vi i trädgården. In med alla möbler. Bort med vissna blommor. Ner med studsmatta osv. 
Vi var och handlade. 

Emma cyklade till mormor o morfar en stund. 
Hon kom hem med presenter från moster Lina som har varit i England. 
Fina mysiga tofflor till Emma
Och väldigt mycket bra hårgrejer till mig. Tack ❤



Nu i em/tidig kväll sprang jag 6 km. Jag var inte snabb. Det gick trögt och jag hade håll sista 2 km. 
Men jag gjorde det. 
Allt för att få frossa dillskruvar med gott samvete. Men hur goda är dom inte. 

Älskar dom!!!



Är glad att jag har köpt mig en reflexväst. Nu syns jag i mörkret. 

Lördagkväll. En soft kväll i soffan. Utan alkohol även denna helgen. Skönt! 
Trocadero är oxå gott. Även om jag faktiskt är lite sugen på skumpa. 
Är det ingen som vill dricka skumpa med mig snart? 
Liiiiiiisaaaaaa? ;)

Ha en härlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar