onsdag 12 november 2014

Simultankapacitet

Fick sovmorgon idag. Kändes konstigt att vakna och Emmis inte var hemma. 
Åt frukost i lugn och ro. Tänkte gått en pw men hade inte lust.
Hämtade Emma och blev bjuden på kaffe. Konstig men helt underbar känsla att hälsa på hemma hos sonen. 
Kan fortfarande inte riktigt fatta att han är vuxen och har sitt egna hem nu. 
Tilda jobbade så jag Patric och Emma satt och mös i soffan. 





Dom har så fint hemma. Och då har dom precis flyttat in och är inte klara än. 

Emma var så himla nöjd över sitt besök hos brorsan och Tilda.  Är så tacksam över att dom är så fina mot Emma ❤

Emma och jag åkte hem en stund och tog det lugnt. Sen åkte vi och hämtade en kompis till Emma i skolan. Dom lekte och jag  bakade.  
Kom på att Emma skulle ha fika med till ishallen imorgon så jag gjorde chokladmuffins. 

Lagade middag. Skalade potatis, drack kaffe , svarade på Emmas miljoner frågor och kollade samtidigt på en serie på paddan. 
Simultankapacitet. 



När Micke kom hem fick korvlådan ( potatisgratäng med korv, purjolök ,senap och grädde) stå i ugnen och jag drog ut och sprang 4 km. Lite snabbare idag. 


Känns bra att jag har kommit igång igen. Men denna gången ska jag inte ta ut mig för mycket eller överdriva med springandet. Nu blir det vila några dagar. 
Frågan är bara när jag ska ta tag i gymmet igen? 350:- rakt ner i Malkars ficka varje månad och jag är knappt aldrig där... Onödigt. 
Jag är en sån sjuk periodare när det kommer till träning. 

Nu ligger jag på soffan. Myskläder och raggisar på.
Och massa tända ljus. Bästa. 

"Pratade" (smsade) med en vän idag. Insåg hur "dålig" vän jag har varit ett tag nu. 
Orkar inte engagera mig i någon. Tänker bara på mig själv och mitt just nu. 
Men bara för att man har det jobbigt själv kan man ju inte sluta bry sig helt om andra. Förlåt.
Just nu har jag en downperiod. Har inte så mycket ork eller lust till nåt. Känns som att jag går upp varje morgon. Gör det jag måste och behöver. Allt går på rutin och jag bara är.
Men snart är Malla tillbaka igen. Måste bara ta mig "upp" igen. 
Tycker inte synd om mig själv, tycker bara livet känns allmänt surt emellanåt. 
#fuckmenieres

Nu ska jag fortsätta kolla på Efterlyst, dricka mitt kaffe, småfisa i soffan ( fina flickor fiser oxå ) och bara softa. 

På tal om Efterlyst. Vad hände med medmänskligheten? 

Ha en trevlig kväll 


Pssst. Tänkte bryta mönstret. Fröken svart tänker blir lite marin. 



Marinblå jacka. Annorlunda för att vara mig. Men jag tror nog att jag behåller den. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar