torsdag 6 november 2014

Pest eller kolera

Just nu känns allt skit och jag känner typ:
-Skjut mig!

Var hos läkaren idag. 
Jobbiga besked. 
Måste läggas in igen för att få gentamicin ( antibiotika ) insprutat i örat. 
Bakterier i örat som måste bort. 
Varför i helvete kan dom inte bara försvinna nån gång?

Så ja, nu väntar jag bara på att få en tid för att läggas in i Kalmar. 
Kan bli i nästa vecka. Kan bli veckan därpå. 
Efter den behandlingen nytt återbesök sen tid för OP. 

Då kommer då nästa tråkiga grej. 
Operationen blir i Linköping. 
Kul att ligga där själv i flera dagar. NOT!
Fick oxå veta riskerna med operationen. Så nu är jag helt stressad över det. 

Jag orkar inte. Jag biter ihop o biter ihop. Tänker att jag inte ska gnälla. Att det finns andra som har det värre.
 Men jag har liksom inga krafter kvar nu. 
Vet inte vart jag ska hitta energi?

Fick höra idag att jag visst får gnälla. Den här sjukdomen är verkligen påfrestande och ett enormt handikapp. 

Jag är helt slut. Känner mig tom. Orkeslös. Och börjar bli kraftigt deprimerad. Ingenting känns kul. 
All denna väntan...jag får panik. 

Idag mår jag iallafall bättre än igår. Då sov jag mig igenom dagen. 
Att man kan sova så mycket som jag gjorde igår men ändå vara trött idag?!

Nu ska jag snart åka på dans med Emma o då tänker jag göra av med lite frustration på gymmet. 
Och göra mig av med alla pepparkakorna jag har ätit idag. 
Tröstäta pepparkakor. Bra Malin. Bra! Eller inte...

Patric har iallafall varit hemma på en fika idag. Mysigt att ha honom här ❤


Kan inte nån bara väcka mig när allt detta är över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar