måndag 24 november 2014

Så mycket bättre

Ser reprisen på Så mycket bättre. Och jag mår så mycket bättre än igår. 

Fan vad grym Carola är. Har fått en helt annan bild av henne nu. En otrolig människa. Så mycket skit hon har fått och ändå behåller hon styrkan och värmen. Sen har hon ju gjort galna grejer. Men vem fan har inte det...
Snygg är hon oxå. Så vill jag med se ut när jag blir stor. Hihi

Jag mår så mycket bättre än jag gjorde igår. 
Fest hos Helena i lördags. Superkul. 
Visst var jag lite berusad men absolut inte askalas. 
Men helt plötsligt när vi var ute började jag känna mig konstig. 
Snurrade i huvudet. Orkade knappt prata och jag kände inte mina ben. 
Fått nåt i min öl? Sånt händer ju faktiskt. Sjukdomen o alkohol ingen bra kombo? 
Eller så blev det ett glas för mycket? Jag vet inte. Vet bara att benen inte bar mig och att allt blev svart. 

Hur som helst så är jag väldigt tacksam över det Helena då gjorde. Hon tvekade inte en sekund på att se till att jag kom hem. Ringde en taxi. Åkte med mig hem i den. 
Ringde Micke som kom ut och mötte upp och så såg dom till att jag kom i säng. 
Jag minns ingenting. Vaknade på morgonen och fattade ingenting. 
Micke berättade att jag hade varit helt "borta". Inte kontaktbar. 
Vaknade vid 7. Då började jag kräkas. Så igår var jag "bästis" (?!) med toastolen. Fick, utan att överdriva, inte behålla en droppe vatten. 
Sista gången jag kräktes var klockan 23 igår. 
Så nu är jag helt matt. Ligger på soffan. Har fått i mig en macka. Det första ätbara sen kl 19 i lördags 
Igår var jag helt väck. Orkade inte ens tänka. 
Lite läskigt. 

Är så otroligt tacksam över att Helena såg till att jag kom hem. Jag som tänkte gått till bussen. Vad fan hade hänt då?

Jag vet inte om det "bara" var alkoholen som var boven i lördags men hur som helst så kommer jag köra en vit månad. 
Min kropp är riktigt trasig och det kommer ta ett tag att återhämta sig från detta. 

Som grädde på moset så gör handleden, efter fallet i fredags, bara mer o mer ont. Åååå. Jag orkar inte. 
Borde kanske ringa läkaren. Jag borde. Men jag väntar tills imorgon. Hoppas det är bättre då. 

Det blåser storm ute och det känns rätt skönt att ligga på soffan under filten med tända ljus o bara vara. 
Funderar en hel del. Och det skrämmer mig vilka obehagliga människor det finns. 
Såna som alltid sätter sig själv först. Som inte kan inse sina fel och brister. Och som inte tycker om någon annan än sig själv. Usch! Såna människor går bort

Måste bara visa en lapp från Emma. Hon skrev ner ett spel hon ville ladda hem på paddan. Jag fattade ingenting. 
Då sa hon att egentligen skriver man det på engelska men hon hade skrivit på svenska 

Det står Minecraft hehe. Sötnos. 

Tack ännu en gång Helena. Din omtänksamhet är guld värd. 
Tack Micke för att du tog hand om mig igår. 
Och tack mamma o pappa för att ni tog hand om Emma. ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar