torsdag 6 november 2014

Skratt

Jag har iallafall en energikälla, mina barn. 
Att få skratta tillsammans med dom är det bästa jag vet. 

När tex sonen ringer hem och ska berätta nåt roligt och han babblar så fort så jag knappt hör vad han säger och vi båda skrattar, han åt vad han ska berätta och jag skrattar åt att han skrattar. 
Vi skrattar ofta ihop. Vi har samma dåliga humor hehe

Emma och jag skrattar också mycket tillsammans.  
Det gjorde vi nu ikväll. Vi satt i soffan, tog selfies och gjorde grimaser. 

Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju. 
Så nu har jag bestämt mig för att skratta mer. 

Jag har oxå bestämt mig för att lägga frustrationen och den negativa energin på att powerwalka. Springa eller vara på gymmet. 
Jag har lovat mig själv att göra det jag hela tiden skjuter på. 
Skriva mer. 
Måla ett par möbler jag länge tänkt måla. 
Rensa förrådet i källaren. 
Kasta allt skit som bara ligger o samlar damm. 
Organisera mer i skåp och lådor

Det finna många "to do"-saker. 
Men inte göra allt på en o samma gång. En sak i taget. 
 
Nu ska jag börja med att sova... Gonatt ❤


”Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans.”     





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar