torsdag 24 april 2014

Ekerum

I morse sprang jag en runda. Höll på att ge upp vid 2 km. Trodde jag skulle dö. Men jag bet ihop en liten bit till. 
Jag älskar INTE att springa. Men det är på nåt vis väldigt gutt när det är gjort. 
Tyvärr gjorde det väldigt ont i min handled när jag sprang. Det bara bultade. 
Och nu ikväll har jag haft rätt ont i nacke och axlar. Spänner mig när jag springer för att hålla balansen. Fokuserar jag inte så vinglar jag direkt. 



Jag är inte så snabb än. Och orkar inte så långt. Men jag tar mig ut i alla fall och jag är på G igen. 

Idag har vi käkat lunch på Ekerum. Väldigt gott. Jag åt så att jag nästan fick rulla ut. 
Micke hade presentkort där efter vunnen golftävling. Likaså i en Icabutik på Öland som oxå var ett golfpris. Så där handlade vi lite bra och ha saker. 

När vi kom hem lapade vi sol i trädgården och Emma lekte med sina dagiskompisar Jesper och Nina i dag. Och i em/kväll har Nina varit hos oss. 
Gotte , vår allt i allo, kom oxå och hjälpte oss att få upp studsmattan. Och fixa det sista på kaninburen. 
Vi bjöd på mat och fika

Fatta att buren är fin nu.
Nu ska Sigge bara ha staket och hage sen kommer han leva lyxigt. 

När vi fick den var det tre separata burar i en. 
Nu har vi sågat ,spikat och grejat. Gjort ramp och små fönster. Så nu har han två rum och en övervåning.
Plus en extra bur och förvaringsutrymme.
Vi har målat den i samma färg som Emmas stuga.  

Vilken härligt vårig dag det har varit. 
Jag testade att ha nåt annat än svart eller vitt på mig. Körde en våroutfit. 

Nu ska jag lägga mig. Trött. Och imorgon ringer klockan. Ska springa igen. 
Sen ska Emma och jag träffa Sara och Theo. Vi ska besöka Lattjoland. Ska bli kul. 

Fredag imorgon igen. Och dax för min krönika. 

Sov gott ❤












Så här såg buren ut när vi hade hämtat den. Skillnad va??? 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar