lördag 9 juni 2012

Bobby

Sitter och läser tidningen, får tårar i ögonen och ont i hjärtat.
Bobby...minns ni pojken som blev misshandlad till döds? Klart nu gör.
Den pojken har satt sig djupt i mitt hjärta och min själ.
Har läst, hört och personligen sett mycket elände där barn far illa.
Alla fall berör men det är nåt med Bobby som smärtar lite extra.
Kan knappt höra eller läsa hans namn utan att få tårar i ögonen.
Spelar ingen roll att mamman förmodligen är kraftigt psykiskt instabil och SJUK på riktigt,jag känner hat och ilskan kokar i mig. Hur kan man göra så med sitt barn?

Jag hoppas, önskar och ber av hela mitt hjärta att han har kommit till en mycket bättre "värld".

Usch...nu känner jag mig helt plötsligt ledsen. Måste gå in och pussa på min fina dotter. (sonen sover så jag får pussa honom sen)

Om DU ser eller vet att ett barn i din närhet eller omgivning far illa, om du bara misstänker eller känner oro så anmäl. Det är är din skyldighet som medmänniska att hjälpa!

En person kan inte rädda alla,men alla kan hjälpa någon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar