fredag 18 november 2011

Stek

Jag ska erkänna en sak, jag har aldrig gjort en stek. Jag kan inte göra en stek. Har visserligen aldrig prövat men det känns som att det är för avancerat för mig. Men det är väl nåt man borde kunna när man är tre år ifrån att fylla 40?!
Jag vill att Emma ska få växa upp och få stek på söndagarna. Stackars Patric, han har aldrig fått stek.
Varför känns det som att alla kan göra stek och när man frågar nån hur man gör så är det så himla lätt att göra. Jo tjena!
Svärmor är snäll, vi skulle få en speciell gryta man har när man gör stek. Så jag lovar att nästa år ska jag bli den där perfekta mamman och frun och servera stek.

(Jag kan inte baka bullar heller om jag ska vara ärlig....)

Idag är vi slappa här hemma. Alla går fortfarande i myskläder. Ingen är riktigt fit for fight. Nyser, snörvlar och hostar.
Och just nu har Emma förpestat huset. En olidlig doft sprider sig. Hon är riktigt kass i magen.
Jag tror jag få gå ut och gå så jag får andas in lite frisk luft.

I em ska vi hämta Patrics goa lillebror Oliver som ska sova hos oss. Tokiga Ture, McDonald´s, fredagsmys och Idol på schemat!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar