tisdag 22 november 2011

Jag gjorde det

Jag bakade bullar. Saffransbullar med vanilj. Receptet från Ica.
Det gick över förväntan. Kanske inte dom snyggaste bullar som har gjorts men dom gick att äta. Jag vill säga att dom var supergoda men det känns så dumt att skryta.
På en plåt blev bullarna size XL men på den andra blev dom normala iaf.



Jag fattar inte vad som har hänt. Jag får helt plötsligt ett infall att jag vill baka. Är jag på väg att bli sjuk?
Kan det vara mitt nya liv som påverkar mig?
Mamma tror att jag håller på att bli vuxen och Patric tror det är en tidig 40 års kris.
Pfffft....

Jag är iaf fortsatt duktig och äter inga gosaker. Tog inte ens en halv bulle till fikat och jag har varit på gymmet och svettast lite idag.
Har hållt igång sedan jag gick upp imorse så nu när jag satte mig i soffan så blev jag helt slut.
Blir inte många knop ikväll. Soffan och tv. Mannen är ledig ikväll med så vi får väl slåss lite om tv-dosan!
Eller så får jag väl vara snäll och låta honom bestämma ikväll. Han är nämligen sjuk. Ni vet så där sjuk som bara män kan vara. Stackarn... :)

Här är några bilder på min fina pysseltjej. Hon börjar bli piggare nu men är väldigt rosslig och hostig fortfarande.



Hör av er om ni är sugna på att komma på en fika. Det finns nybakat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar