onsdag 23 november 2011

-Du luktar illa

Sitter vi köksbordet och vid flera tillfällen när min man går förbi tycker jag det luktar surt. Ja, eller nästan ruttet.
-Du luktar illa, säger jag ( elak som man är )
Han har bara tittat på mig med ett stort frågetecken. Jag har luktat på honom och hans kläder men nää, han luktar ju inte illa.
Konstigt?! Ja, eller inte så konstigt eg. Det luktade illa, men inte ifrån honom.
Blomman mitt framför mig på köksbordet hade alladeles för mycket vatten i krukan som luktade illa. Väldigt illa.
Ooops!
Känner mig lite dum, men bara lite. Det luktade ju faktiskt illa.
Min man krävde en offentlig ursäkt.
-Förlåt älskade Micke. Du luktar gott! :)

Idag har det varit fullt ös. Hämta mamma och småsystrar i stan, hem till bonusfarmor Maj och bonusfarfar Rolf. Fikade och hade trevligt.
In till stan och mötte upp min son, åt lunch och sen gick vi på skojakt åt honom.
Väl hemma igen så kom svärmor på besök en stund.
Nu har vi precis käkat lite och är mätta o goa.
Tror jag ska hoppa i ett bad innan jag bänkar mig framför tvn.
Idag har mannen ingenting att säga till om. Onsdagar är min tv-dag.
Gutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar