torsdag 24 november 2011

Julgardinerna sitter på plats...

...men ljusstakar och stjärnor får vänta några dagar.

Idag har Emma och jag varit och hälsat på Ramona och söta lilla Ninna. Emma lekte jättesnällt med Ninna och jag och Ramona kunde babbla på i lugn och ro.
Jag har varit på utvecklingssamtal på Emmas förskola. Var bara positivt att säga om lilla prinsessan. Glad och snäll tjej som var långt fram i utvecklingen. Bra tal, språk och förståelse. Skulle dock jobba mer med att Emma skulle ta av och på sig själv.

Vi har pratat om det här hemma att vi måste jobba mer med det. Av ren bekvämhet och stressad som man alltid är och vill att allt ska gå snabbt så ger man henne ingen chans att försöka själv.
Men det ska bli ändring på det nu.
I morgon är det utvecklingssamtal på Stagg för sonen. Härliga kontraster, förskola och gymnasie. :)

Nu ikväll har jag Malin-tid.
Ska iväg in till stan med Sara, käka och gå på bio. Vågar knappt säga vad vi ska se, med risk för att bli kraftigt utdömd. Breaking Dawn...igen. Men jag vill ju bara hålla Sara sällskap. :)
Skönt att få lite egentid ikväll. Behöver komma ifrån min "sjuka" familj och alla bassilusker.
Vågar inte riktigt känna efter för jag har varken tid eller lust att bli sjuk men jag känner att dom små jäklarna (bassilkuskerna) är ute efter mig oxå.
Men jag motarbetar så mycket jag bara kan.

Ha en bra kväll - det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar