onsdag 30 november 2011

Pepparkaksbak

I dag har vi roat oss med att baka pepparkakor. Emma gillade det jättemycket. Mamma och syrran kom oxå hit för att baka lite. Att baka pepparkakor går väl an men att göra pepparkakshus. Nää fy bubblan.
Nu förstår jag varför jag bara har gjort det en eller två gånger när Patric var liten. Det är ju hopplöst jobbigt. Pilligt och svårt. Om ingen annan tänker göra pepparkakshus med Emma så var det nog första och sista gången hon fick göra det. Jag vägrar göra det fler gånger. Kanske en gång med mina framtida barnbarn men sen får det vara nog.
Pepparkakshus är inte min grej :)



Har julpyntat lite här hemma. Jag är inte så mycket för tomtar. Jag är eg inte så mycket för julen överhuvudtaget.
Jag förknippar jul med stress och massa måsten.


Emma har såklart fått välja julsaker att ha i sitt rum. Hon pyntade jättefint.


I resten av huset finns bara ett fåtal tomtar uppe.







Är så nöjd med hjärtat jag köpte i går och gjorde till ljusdekoration.





Nu är det lite julstämning här hemma. Det är bara granen som saknas, men den kommer i dagarna.
Nu ska jag mysa med min dotter en stund innan hon och pappa MU ska till Alexander på 4-årskalas. Jag kan inte följa med, jag måste vara hemma och plugga. Jag har legat på latsidan ett tag men nu är det slut på det.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar