tisdag 1 september 2015

Kuckeli-Q

Idag ringde klockan tidigt. Mitt i natten kändes det som. Långt innan tuppen vaknade. 
Började jobba tidig morgon idag. Tidigt för mig iaf. Jag har aldrig varit en morgonmänniska men har ändå aldrig haft problem att gå upp. Men sen jag fick denna sjukdomen så tar det längre tid att "vakna". Hjärnan lyssnar inte på kroppen. Tur att jag jobbar här i Lindsdal. Annars hade jag fått gå upp ännu tidigare. 
Efter jobbet var jag helt slut.  Jag funkade inte alls. Fick lägga mig och sova 
en stund. 

Har varit en soft eftermiddag och kväll. 
Har hunnit med en pw och gym idag. 
Lagade god middag till Emmis och mig. Micke jobbar. Emma valde citronbitar och potatis. Var hennes dag att välja idag. 

Hon har lekt i sitt rum nästan hela kvällen. Jag har försökt sitta och läsa. 
Men det var svårt. Emma försökte hjärntvätta mig med att spela en låt på repeat. "E det fest, får man komma. Får man ta med sig nån, hur många"

Funderade starkt på att gå in i rummet och råka tappa högtalaren i golvet haha

Hon hade läsläxa men tyckte den var för enkel. Och läraren skrev att om man tyckte läsläxan var för enkel kunde man läsa lite i sina egna böcker hemma. Det nappade Emma på så nu ikväll har hon suttit och läst för mig. ❤️

Nu sitter jag framför tvn med en skål popcorn i knät. Omöjligt att sluta äta. 
Jag blir som besatt. Trycker i mig. 

Måste det vara så förbannat gott???!!!
Intalar mig att popcorn inte är sååå onyttigt ändå. 
Bara lite. 

Igår kväll var Patric och Tilda här. Middag och så soffhäng.  Mysigt ❤️
Älskar när dom kommer hem. Man börjar se en liten bula på magen på Tilda nu. Jag längtar så efter mitt lilla barnbarn. 
Hoppas jag får "låna" ofta. 
Barnbarn. Härlig känsla. ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar