onsdag 16 september 2015

VM i snor

Har varit lite små snuvig ett par dagar nu men idag vaknade jag helt igentäppt. 
Och börjar få ont i halsen. 
Ååååå typiskt. Jag som ska med Patric och Tilda till Ullared imorgon. 
Men...för att missa Ullared då ska jag i princip inte kunna ta mig ur sängen. 
Äh, jag får "mota Olle ( förkylningen) i grind med medicin och vitamin. 

Nu sitter jag med kaffet framför Nyhetsmorgon. 
Det pratas om hur man lär sina barn städa efter sig. 
Vi har uppenbarligen gjort helt fel för att städa upp efter sig är ju inte direkt Emmas bästa egenskap. Men det är tydligen föräldrarnas fel. Så japp. Jag tar på mig det. 
När dom inte städar så har dom tydligen curlats för mycket. Hoppsan!
Men nu jäklar. Nu ska det bli städa av. 
Om man inte städar upp efter sig så blir det konsekvenser. Så sa hon på tv. Man ska inte köra med hot. Utan att det ska bli konsekvenser. 
Funderar på att dra fram svarta säcken. Det som inte städas kastas. Punkt slut!
Fast...Emma knows me, jag skulle ju aldrig kasta! #curlingmamma

Är så trött och less på att tjata om städning. Usch!

Patric hade aldrig stökigt i sitt rum som liten. Tonårsrummet vill jag inte kommentera. Kaos! Men jag körde hårt med att då var han så stor så då kunde han minsann städa själv. 
Och jag stängde bara dörren så jag slapp se eländet. Funderade ofta på hur det skulle bli när han väl flyttade hemifrån. Men han blev vuxen och han har mer städat och mer ordning på saker och ting än vad jag har. 

Om ett par timmar blir det bussen och möte med f-kassan. Egentligen inget möte som behövs eftersom jag har börjat jobba. Det mötet är mer om man inte kan jobba kvar på sitt jobb och behöver arbetsprövning någon annanstans. Inte aktuellt för mig. Får visserligen inte gå tillbaka till min gamla nattjänst men är på annan plats i kommunen. 
Är på ett ställe här i Lindsdal, bara dagtid( förmiddagar) än så länge. 
Men ska ev vara någon annanstans. Vart är oklart. 
Så egentligen behövs inte mötet men tydligen så måste hon kryssa av det på sin "lista" så vi ska väl bara sitta och titta på varandra. :)
Men det är helt ok. Har en väldigt bra handläggare på f-kassan!

Sen ska jag till sjukhuset igen och göra hötseltestet. För att dokumentera att jag blivit döv. 
Det sjuka är att man kan ha tinnitus på ett öra man inte har hörsel på?
Och jag tycker tinnitusen har blivit värre. Skumt. 
Så läskigt att inte höra på ena örat. Kommer vänja mig. Jag vet. 
Men just nu är det läskigt. Tycker det är extremt svårt att höra vart ifrån ljud kommer. Att lokalisera ljudet. 
Och att vara med i samtal med flera är i princip omöjligt. 

Undra om jag skulle ta mig en liten powernap innan det är dax  att åka...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar