söndag 6 september 2015

Söndag

Vad sjutton är det med mig? Är det hösten? Eller är det hjärntröttheten och krånglandet med balansen som gör att jag är så galet trött hela tiden. 
Igår gick jag och la mig innan kl 22. Hallå? En lördag?!

Idag har vi haft en soft söndag. Emma vaknade dunderförkyld. Vi åt frukost framför en film. LasseMajas detektivbyrå, Skuggor över Valleby. 

Sen har vi grejat lite här hemma. 
Det har verkligen varit städväder idag. Regn regn regn. Och så blåsigt på det. 

Jag fick för mig stt springa när det var uppehåll en stund. 
Gav mig ut i blåsten. 
Sprang 1 km. Fick stanna. Höll på att dö. Blev gungig och illamående. 
Vilade en stund. Funderade på om jag skulle fortsätta springa eller gå hem. 
Kände att jag är så less på att bli hämmad av sjukdomen och balansen så jag gav mig fanken på att springa mer. 
Sprang igen. Klarade 2 km. Fick stanna igen. Vilade nån minut sen sprang jag 1 km till. 
Är så nöjd över att jag klarade 4 km. Dock med vila. Men det går framåt iaf.
Nu är mitt mål att klara 5 km på under 30 min igen. 
Men delmålen är först att klara 3 km utan vila.  Och sen 4 km. 

Jag har skrivit krönikan klar. Den handlar om medmänsklighet. Om att hjälpa människor i nöd. 
Och om barnbarn och livets lotteri. 

Patric kom förbi och tog en fika. ❤️

Imorgon ska jag undersöka knölen i bröstet igen. Känner mig nervös och blir darrig bara jag tänker på det.

Tror jag snart ska lägga mig. Varför tvinga sig att vara vaken när kroppen skriker efter sömn. 

Imorgon är det måndag och ny vecka igen. Lite blandat på schemat denna veckan. Läkarbesök. Jobb. Kalas. Föräldrarmöte. Stan. Gym. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar