söndag 26 oktober 2014

Sentimental

Den här söndagen startade inte bra. Gungig, yr och kräkig. 
Sov länge. Emma kom och väckte mig. Hon hade gjort en fin teckning till mig och så var frukosten framdukad. 

Emma gick till en kompis och jag la mig på soffan. 

Har känt mig trött o "bakis" hela dagen. 

Innan jag gjorde lunch, godaste Carbonaran ever, så gick jag en pw. Behövde luft.

När Micke drog till jobbet, fortsatte Emma att leka med sin kompis satte jag mig vid datorn och gick igenom kort. Jag tänkte att Emma ska få en fotobok i födelsedagspresent så jag letar kort till den. 
Ååå blev så sentimental. Så många fina kort. Så mycket minnen. 
Vad liten hon har varit. Lilla gumman ❤












Sötast. 

Fast jag var inte glad på henne innan idag. Det började igår då hon hade tagit läppstift på en docka o nalle. 



Hon ångrade sig efteråt och sa:
-Mamma, jag har gjort en sak med min nalle. Det blev inte bra. 

Hahaha näää. Det blev inte bra Emma.
Vi fick iallafall bort det på nallen. Dockan får leva med botoxfyllda läppar ;)

Emma var väldigt noga med att jag inte fick gå in i hennes rum igår så idag när hon var hos sin kompis passade jag på att"snoka" för jag förstod ju att nåt inte var som det skulle eftersom jag inte fick gå in i rummet. 

O ja. Emma hade tagit smink av mig och gömt i rummet. 
Hm...

Har pratat med henne om detta idag+ lite annat "bus" som den lilla damen gjort. 
Varför rita på sitt skrivbord när det finns miljoner block och papper i lådan?
Gaaaah!

Svårt att bli arg på henne bara. 
Särskilt när hon ser ut som en ledsen hund och säger förlåt. 

Idag har det som sagt varit en väldigt soft dag. 
Det var lugnt även igår. Men Emma väckte mig 7.30 och ville vara Draculaura. Jo men så att e...
Fullständigt normalt att leka Monster high så tidigt en lördag. 
Hon tjatade hål i huvudet på mig så tillslut gick jag upp och sminkade henne lite.  




Emma har äntligen velat börja cykla på sin "stora" cykel. Så vi tog en runda till mams o paps på en fika. 



Tack ännu en gång Ebbis för den fina cykeln ❤

Igår hade Emma bestämt att vi skulle ha efterrätt. Vit chokladmousse. Det skulle vara glass till. Hallon. Och göra ett hjärta av chokladsås. 
Så vi gjorde vit chokladmousse på dan när Micke spelade golftävling. 

På kvällen fixade vi en fin efterätt och bjöd även Tilda och Patric som var hemma ❤


Nu ligger jag på soffan. Hade tänkt se en film men orkar inte. Tror banne mig jag ska krypa ner och somna tidigt. 

Imorgon pw innan frukost.
Sen står det stan, McD och bio på schemat. Emma har höstlov hela veckan. Mys ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar