fredag 10 oktober 2014

Rensar

Jag rensar lite överallt nu. I källaren, i skåp och lådor, garderober...bland vänner på fb ( varför har man vissa personer som "vänner" där. Såna som
knappt hälsar när man möts. Märkligt )

Har även rensat huvudet en hel del senaste veckan. Många promenader. 
Två om dagen är bra för magen, som Emma brukar säga om Läkerol. Hihi

Nä men två 4 km rundor per dag passar mig perfekt. 
Springa el gå. Morgon och em. 
Jag blir lugnare. Går/springer av mig oro och massa onödiga och jobbiga tankar. 
Terapi. 

Jag känner mig trött och blek. Energilös. 
Malle har tappat gnistan helt enkelt. 

Idag har jag iallafall storstädat huset. 
Aptrist. Finns det nån som tycker det är kul att städa?

Emma och jag var o handlade förut idag. Hon fick skriva listan. Jag sa vad vi skulle ha och hon skrev. Sen upptäckte jag att hon hade skrivit dit två saker som jag inte hade sagt. Det var nåt hon ville ha. 
En tidning och en munk. Hahaha

Nu ikväll har vi käkat. Kollat tv. Patric och Tilda kom hem och hämtade lite grejer och kartonger. Snart flytt. 
Spännande. 

Och vemodigt :(

Ingela, en kompis tyckte jag skulle lyssna på Björn Afzelius låt På egna vingar. 
Jag gjorde det tidigare idag när jag var ute och gick...och då började jag gråta. 

Det är så blandade känslor inom mig nu när Patric ska flytta. 
Glad och stolt. Känner mig lite pirrig, som om det vore jag som skulle flytta. 
Men så även lite ledsen. 
Det kommer kännas som att en del av mig tas bort. En pusselbit som saknas. 
Han har ju varit nära mig i 20 år och nu ska han flytta.
Fast det är väl tur att han var först i Thailand i 3 månader och sen har han i princip bott hos Tilda. Så jag har väl ändå vant mig lite. Även om det känns mer nu för nu vet jag ju att det är på riktigt. 

Mammas lille pojk. Ja, det är väl bara att börja längta efter barnbarnen istället. Farmor Malin. 

Imorgon ska vi möta Patric och Tilda
på Ikea och äta brunch. Mys ❤

Nu ska jag sova. Natti natt 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar